Ο πρωτοπόρος Αλέκος, ο Λογοθετίδης, η Ρένα και ο Λάμπρος

Η ιστορία του θρυλικού «Δελησταύρου και Υιού» και η πρωτοποριακή έμπνευση του Αλέκου Σακελλάριου.

Ο  πάντα πρωτοπόρος Αλέκος Σακελλάριος είχε την έμπνευση να…μετατρέψει έναν απόλυτα επιτυχημένο ανδρικό ρόλο σε…γυναικείο και να (υπο)γράψει μία από τις κορυφαίες ταινίες στην ιστορία του Ελληνικού σινεμά. Τον ρόλο του Λογοθετίδη στο «Δελησταύρου και υιός» και του Κωνσταντάρα στο ριμέικ «Υιέ μου, Υιέ μου» τον έδωσε στην Ρένα Βλαχοπούλου και είναι αλήθεια ότι αν δεν υπήρχε η Ρένα, θα ήταν εξαιρετικά αμφίβολο αν θα πετύχαινε το ρίσκο.
Μη ξεχνάμε ότι όλα αυτά είχαν γίνει το 1971 με την Ελληνική κοινωνία εν μέσω του «Ελλάς, Ελλήνων, Χριστιανών» παρέμενε άκρως συντηρητική.
%ce%b4%ce%b5%ce%bb%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%85%ce%b9%cf%8c%cf%82-03
Πάμε την ιστορία του έργου που παρά το γεγονός ότι έχει γραφτεί εδώ και οκτώ δεκαετίες, παραμένει σύγχρονο και διαχρονικό.
Σπάνια περίπτωση έργου που έχει παιχθεί σε θέατρο, σινεμά και τηλεόραση και τους ρόλους του έχουν υποδυθεί δεκάδες καλλιτέχνες.

Το θεατρικό

Στις αρχές της δεκαετίας του 50 το απόλυτα επιτυχημένο συγγραφικό δίδυμο, των Αλέκου Σακελλαρίου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου έγραψε ένα από τα πλέον κλασσικά και διαχρονικά θεατρικά έργα, το «Δελησταύρου και υιός».Ένα έργο που το 1951 ανέβηκε στο θέατρο «Κεντρικόν» από τον θίασο του Βασίλη Λογοθετίδη. Έκανε πρεμιέρα στις 16/10 του 1951 με τον σπουδαίο κωμικό να πλασιώνουν η Ίλια Λιβυκού, ο Δημήτρης Νικολαίδης, ο Χρήστος Πρωτόπαπας, ο Λιάκος Χριστογιαννόπουλος, η Μαργαρίτα Λαμπρινού, η Άννα Κυριακού και αρκετοί ακόμη.
%ce%ba%ce%b5%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%b9%ce%ba%cf%8c%ce%bd

«Δελησταύρου και υιός»

Το έργο είχε απόλυτη επιτυχία με συνέπεια μερικά χρόνια αργότερα σε σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλαρίου να μεταφερθεί και στον κινηματογράφο (σεζόν 1956-1957).
Η βασική τετράδα (Λογοθετίδης, Λιβυκού, Νικολαίδης, Πρωτόπαπας) κράτησε τους ίδιους ρόλους. Ο Λογοθετίδης του «Δελησταύρου πατήρ», ο Νικολαίδης του «υιού», ο Πρωτόπαπας του «Μικέ» και η Λιβυκού της «Ρένας».


Ο Στέφανος Στρατηγός έγινε ο ζηλιάρης σύζυγος στη θέση του Χριστογιαννόπουλου. Η Τζένη Καρέζη εμφανίστηκε ως «Μπίλι» και η Μαρίκα Κρεβατά στην πρώτη της κινηματογραφική παρουσία ως «Αμαλία».
Ο Μάνος Χατζηδάκις έγραψε την μουσική και η Σούλη Σαμπάχ ερμήνευσε.
%ce%b4%ce%b5%ce%bb%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%8d%cf%81%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%85%ce%b9%cf%8c%cf%82-1957

%ce%b4%ce%b5%ce%bb%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%85%ce%b9%cf%8c%cf%82-05 %ce%b4%ce%b5%ce%bb%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%85%ce%b9%cf%8c%cf%82-04

%ce%b4%ce%b5%ce%bb%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%85%ce%b9%cf%8c%cf%82-02 %ce%b4%ce%b5%ce%bb%ce%b7%cf%83%cf%84%ce%b1%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%85%ce%b9%cf%8c%cf%82-01

«Υιέ μου, Υιέ μου»

Το 1965 και ενώ ο Χρήστος Γιαννακόπουλος είχε φύγει από την ζωή, ο Γιώργος Λαζαρίδης το διασκευάζει χωρίς να χαλάσει την ουσία και ο Γρηγόρης Γρηγορίου σκηνοθετεί το ριμέικ «Υιέ μου, Υιέ μου».
Ο Λογοθετίδης (Ταυλαρίδης το πραγματικό του επίθετο) είχε φύγει έτσι και αλλιώς και αυτός από την ζωή, το 1960. Ο Λάμπρος Κωνσταντάρας που είχε ερμηνεύσει όλα τα ριμέικ του Λογοθετίδη, πήρε τον ρόλο. Γιός ο Κώστας Καρράς και ο Νικολαίδης από γιός, μετατράπησε σε ζηλόφθονα σύζυγο.
Η Μαρίκα Κρεβατά διατήρησε τον ίδιο ρόλο με τις Μάρω Κοντού και Λίλιαν Μανιάτη να εμφανίζονται ως… «νύφες».
Το έργο δεν είχε την ίδια απήχηση με το πρώτο αλλά σε γενικές γραμμές τα πήγε αρκετά καλά στον εισπρακτικό τομέα. Την παράσταση έκλεψε στο φινάλε του ο Νίκος Σταυρίδης στον ρόλο του «Τρύφωνα».


Ο Γιώργος Γαβριηλίδης ερμήνευσε τον ρόλο του «Μικέ».
Στην ατάκα «τερματίζω Μικέ» και «πέσαμε στην κλάση μας» και οι δύο σπουδαίοι κωμικοί έδωσαν ρέστα. Όπως ήταν και οι δύο απίθανοι στο «Πως από εδώ Γιωργάκη;» όταν ο υιός τους έκλεβε την…νύφη!

%cf%85%ce%b9%ce%b5-%ce%bc%ce%bf%cf%85-%cf%85%ce%b9%ce%ad-01 %cf%85%ce%b9%ce%b5-%ce%bc%ce%bf%cf%85-%cf%85%ce%b9%ce%ad-02 %cf%85%ce%b9%ce%b5-%ce%bc%ce%bf%cf%85-%cf%85%ce%b9%ce%ad-03

Θεατρικό στην ΥΕΝΕΔ
Τον Μάρτιο του 1975 το έργο μεταφέρθηκε και στην μικρή οθόνη, στο κανάλι της ΥΕΝΕΔ. ο Λάμπρος Κωνσταντάρας υποδύεται τον «Δελησταύρου» στο πλαίσιο της εκπομπής «Το μεγάλο τηλεοπτικό θέαμα». Τον «υιό» υποδύθηκε ο Νίκος Δαδινόπουλος. Παρούσα και στην τηλεοπτική εκδοχή η Ίλια Λιβυκού ενώ σε ρόλο νύφης εμφανίστηκε η Γογώ Αντζολετάκη, πρόσφατα εστεμένη Σταρ Ελλάς (1971).
%ce%bb%ce%b1%ce%bc%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%83

Ζητείται επειγόντως γαμπρός

Νωρίτερα στα τέλη του 1971 είχε εμφανιστεί στις κινηματογραφικές αίθουσες η Ρένα Βλαχοπούλου που είχε κάνει θραύση με τις… «μισόταβλες» στη Βουλιαγμένη και το «σωληνάκι» στη Ριτσόνα. Την κόρη έπαιξε η Μπέτυ Λιβανού και τους δύο βασικούς ρόλους των…γαμπρών ο Παύλος Λιάρος και ο Ανδρέας Μπάρκουλης.

giy4vcj if4rhjw dqwf9ry
Τον ρόλο του θυληκού…Μικέ, ενσάρκωσε η Άννα Κυριακού που 20 χρόνια πριν στα πρώτα της βήματα είχε παίξει στην θεατρική παράσταση του «Κενρικόν». Ο Ανδρέας Φιλιππίδης πήρε την θέση της «Αμαλίας» Μαρίκας Κρεβατά, ως Θόδωρος Γιαμαλάκης.
Η διαφορά ήταν ότι στη γυναικεία εκδοχή είχε «χάπι εντ» με την Ρένα να ζευγαρώνει με τον Φιλιππίδη ενώ τόσο ο Λογοθετίδης όσο και ο Κωνσταντάρας είχαν μείνει…μπουκάλα ελέω Τρύφωνα!

Ο ίδιος ο Σακελλάριος που συνήθιζε να κάνει «περάσματα» από τις ταινίες του, κράτησε ένα μικρό ρολάκι όπως μπορείτε να δείτε στο παραπάνω βίντεο με τον «χοντρούλη τυπάκο» που περιγράφει τα κατορθώματα της Ρένας.

Αλέκος Σακελλάριος

Αλέκος Σακελλάριος

Η μανούλα, το μανούλι και ο παίδαρος

Η Ρένα έπαιξε ξανά τον ρόλο δέκα χρόνια μετά. Όχι ακριβώς τον ίδιο αλλά μία παραλαγή του με βάση το σενάριο που απαιτούσε το θεατρικό «Η μάνα μου η γόησσα». Ήταν κάτι σαν μιούζικαλ που είχαν υπογράψει ο Λάκης Μιχαηλίδης και ο  Πολύβιος Βασιλειάδης και το είχε σκηνοθετήσει ο Κώστας Καραγιάννης.
%ce%b7-%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%b1%ce%bc

Ερωτικός αντίζηλος, η κόρη Ρένα Παγκράτη. Εμφανίστηκαν στους βασικούς ανδρικούς ρόλους ο Γιώργος Λουκάκης, ο Λάκης Κομνηνός και ο νεαρός τότε Πάνος Μιχαλόπουλος ιδιαίτερα δημοφιλής τότε από την αμέσως προηγούμενη ταινία του «Τα τσακάλια» που είχε εμπορική επιτυχία.
%ce%b7-%ce%bc%ce%b1%ce%bd%ce%bf%cf%8d%ce%bb%ce%b1%ce%bc-3

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: